Oferta dla starszych uczniów
ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA MŁODZIEŻY
Diagnoza specjalistyczna
Interdyscyplinarna diagnoza psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczna. Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym:
- predyspozycji i uzdolnień,
- przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
- specyficznych trudności w uczeniu się.
Konsultacje
Rozmowy wspierające.
Konsultacje i badania uczniów kończących naukę w szkołach ponadgimnazjalnych pod kątem dalszego kierunku kształcenia i wyboru drogi zawodowej.
Konsultacje i badania uczniów III klas gimnazjów, mających problemy zdrowotne, pod kątem dalszego kierunku kształcenia.
Terapia dla młodzieży
Terapia logopedyczna
Terapia pedagogiczna dla młodzieży ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne i grupowe dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
Zajęcia terapeutyczne dla młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami w rozwoju prowadzone metodą EEG-Biofeedback
Indywidualne spotkania terapeutyczne dla młodzieży z Zespołem Aspergera
Terapia psychologiczna
Oferujmy konsultacje psychologiczne i psychoterapię indywidualną dla młodzieży w zakresie:
– depresji, myśli samobójczych i zachowań autoagresywnych ,
– nerwic i zespołów lękowych,
– zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia)
– poczucia niezadowolenia z życia
– wybuchów niekontrolowanych emocji i poczucia przytłoczenia silnymi uczuciami
– trudności interpersonalnych w rodzinie i grupie rówieśników
– radzenia sobie z żałobą
EEG-Biofeedback
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce i zaburzeniami rozwojowymi.
Metoda: trening z użyciem aparatury EEG-Biofeedback
Cel zajęć:
- zmiana zapisu EEG,
- poprawa funkcjonowania w wybranych obszarach (np. koncentracja uwagi)
Czas trwania: raz w tygodniu 1 godzina
Zajęcia RPG w PPP
Serdecznie zapraszamy młodzież na cykliczne spotkania z grami fabularnymi! Poprzez grę w świecie fantasy uczestnicy będą mieli okazję rozwinąć swoją kreatywność, umiejętność współpracy i komunikacji a przede wszystkim wspaniale spędzić czas!
Uczestnicy: uczniowie od 15 roku życia
Miejsce: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Gdyni
Czas: poniedziałki, godz. 16:00 – 17.30.
Prowadzący: mgr Mateusz Grygiel – psycholog, psychoterapeuta,
mgr Marta Sulewska – psycholog.
Zajęcia warsztatowe dla młodzieży
W ramach oferty Poradni proponujemy uczniom szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych szeroki wachlarz spotkań o charakterze warsztatowym. Wszystkie warsztaty modyfikowane są w zależności od potrzeb grupy uczniów, dla których są przygotowywane. Tematyka warsztatów obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
– integracja i nawiązywanie pozytywnych relacji w grupie – zajęcia przeznaczone przede wszystkim dla uczniów klas I danego etapu edukacyjnego. Podczas nich uczniowie poznają się nawzajem. Dowiadują się o zainteresowaniach i mocnych stronach swoich kolegów i koleżanek. Podczas ćwiczeń uczniowie zazwyczaj pracują w grupach, tak aby nawiązać nowe kontakty. Przykładowe warsztaty: „Razem raźniej”
– doskonalenie umiejętności szkolnych – warsztaty mają na celu zapoznanie uczniów z technikami efektywnego uczenia się, szybkiego zapamiętywania, umiejętnego robienia notatek. Ćwiczenia prezentowane podczas spotkań pobudzają również twórczość i kreatywność myślenia. Przykładowe warsztaty: „Techniki skutecznego uczenia się”, „Rusz głową”, „Trening szybkiego czytania i metod efektywnego uczenia się” dla gimnazjalistów
– rozpoznawanie i wyrażanie emocji – podczas spotkań uczestnicy uczą się rozpoznawać emocje swoje i innych, a także poznają akceptowane społecznie sposoby radzenia sobie z emocjami trudnymi. Dowiadują się, że nie ma złych emocji. Poznają znaczenie słowa empatia. Przykładowe warsztaty: „Jak radzić sobie z trudnymi emocjami?”, „Jak radzić sobie ze złością?”
– komunikacja – zajęcia rozwijają umiejętność komunikacji interpersonalnej. Uczestnicy poznają elementy i techniki skutecznej komunikacji. Uczą się jak przedstawić swoje racje i zostać zrozumianym. Przykładowe warsztaty: „Jak słuchać, jak mówić?”, „Komunikacja w klasie”, „Doskonalenie komunikacji interpersonalnej”, „Świadoma komunikacja”, „Rozwijanie technik komunikacyjnych”
– rozwiązywanie sytuacji konfliktowych i profilaktyka zachowań agresywnych – warsztaty mają na celu rozwinięcie umiejętności efektywnego reagowania w sytuacjach konfliktowych. Dodatkowo uczestnicy zajęć doskonalą swoje umiejętności interpersonalne i uczą się tolerancji w zespole klasowym. Na zajęciach poznają także podstawowe techniki negocjacyjne. Przykłady warsztatów: „Od konfliktu do porozumienia”, „ Konflikty, asertywność, negocjacje”, „Jak rozwiązywać konflikty i zapobiegać im?”, „Rozwiązywanie konfliktów za pomocą negocjacji – wygrany-wygrany”, „Negocjacje. Sztuka porozumienia”, „O agresji inaczej”
– radzenie sobie ze stresem – podczas spotkań uczestnicy uczą się jak radzić sobie ze stresem. Poznają mechanizm łączący stres z zachowaniem. Zapoznają się ze zdrowymi sposobami rozładowania stresu oraz podstawowymi technikami relaksacyjnymi. Przykładowe warsztaty: „Wybrane techniki relaksacyjne”, „Jak radzić sobie ze stresem?”
– promocja zdrowego stylu życia i profilaktyka uzależnień – warsztaty promujące zdrowy styl życia. Uczniowie zapoznają się z symptomami, mechanizmem i skutkami uzależnienia. Poznają alternatywne i skuteczne metody rozładowania napięcia. Przykładowe warsztaty: „ Zdrowy styl życia”, „Profilaktyka uzależnień od środków zmieniających świadomość”
– budowanie pozytywnego obrazu siebie – zajęcia podkreślają znaczenie pozytywnych wartości w życiu człowieka. Warsztaty skupiają się na budowaniu pozytywnego obrazu siebie i wzmacnianiu samooceny uczestników. Pokazują w jaki sposób być asertywnym i jak najlepiej zaprezentować się innym. Przykładowe warsztaty: „Wartości w życiu człowieka”, „Zachowania asertywne”, „Autoprezentacja” , „Być sobą”
– warsztaty dotyczące chorób i zaburzeń psychicznych – warsztaty przeznaczone przede wszystkim dla młodzieży starszej. Podczas spotkań uczniowie poznają definicję i mechanizm danego schorzenia, uczą się rozpoznawać jego objawy. Uczestnicy warsztatów poznają również prawidłowe sposoby reagowania na chorobę bliskich. Dowiadują się gdzie szukać pomocy. Przykładowe warsztaty: „Anoreksja, bulimia, zaburzenia postrzegania ciała”, „Depresja i zachowania autodestrukcyjne”, „Przeciwdziałanie próbom samobójczym wśród młodzieży”
– zawodoznawstwo – warsztaty dla uczniów gimnazjów wspierające młodzież w poznaniu swoich zainteresowań i wyborze szkoły ponadgimnazjalnej. Warsztat: „Zainteresowania i wybór szkoły ponadgimnazjalnej”
Program „Włączenie młodzieży z grup ryzyka w społeczność szkolną”:
1. warsztaty integracyjne „Dobry kontakt”,
2. warsztaty integracyjne „Bądźmy razem”.